ثبت انحلال شرکت | شرکت ثبتی حقوقی ملاصدرا

ثبت انحلال شرکت

شرکت های مختلف  ( تجاری یا غیر تجاری ) ممکن است به دلایل مختلف از ادامه فعالیت خودداری نموده و به آن پایان دهند. اما باید بدانید که برای انحلال شرکت، می بایست پروسه ای را طوی نموده و  مدارک مورد نیاز را برای اداره ثبت ارسال نمود. چرا که پس از ثبت انحلال، دیگر مالیاتی از شما دریافت نمی شود. هلدینگ بین المللی اعتماد سازان با سابقه 40 ساله در زمینه ثبت شرکت، انحلال شرکت، انجام امور تبلیغاتی و … در حال خدمت رسانی به شما مردم عزیز می باشد.

ثبت انحلال شرکت

انواع انحلال ها

انحلال یک شرکت می توانید می تواند علت های مختلفی داشته باشد. در ادامه به معرفی انواع انحلال شرکت می پردازیم:

  • انحلال قهری

انحلال قهری زمانی صورت می گیرد که شرکت دچار ورشکستگی شده  و به صورت اجباری می باشد. برای انحلال قهری شرکت نیازی به حکم دادگاه نبوده و بدون نیاز به این حکم می توانید اعلام ورشگستگی و انحلال نمایید.

  • انحلال شرکت با توجه به تصمیم مجمع عمومی

در صورت موافقت مجموع عمومی ( شرکا با سهام داران و  مدیران جلسه ) یک شرکت می تواند منحل شود. این نوع انحلال، به صورت اختیاری می باشد.

  • انحلال با حکم قضایی

باید به این نکته نیز توجه نمود که  در مواردی خاص، دادگاه می تواند برای منحل کردن شرکتی حکم نیز صادر کند. در ابتدا، دادگاه یک مهلت 6 ماهه به شرکت می دهد و در صورت برطرف نشدن ایرادات،  دادگاه حکم انحلال شرکت را صادر می کند. این نوع انحلال نیز به صورت اچباری می باشد.

مراحل انحلال شرکت

  1. اولین مرحله، تشکیل مجموع عمومی برای درخواست ثبت انحلال شرکت می باشد. جالب است بدانید که حتی اگر یک نفر از اعضا مخالف انحلال باشد و صورت جلسه را امضاء نکند، قضیه انحلال منتفی خواهد بود. در صورت نبودن یکی از شرکا در جلسه اما حضور وکیل تام الاختیار وی، می تواند با انحلال شرکت موافقت شود.
  2. پس از تنظیم صورت جلسه انحلال شرکت و تعیین مدیر تسویه، کلیه اعضاء مجمع عمومی می بایست  صورت جلسه را امضاء نمایند.
  3. قدم سوم در انحلال شرکت، تهیه مدارک مورد نیاز به همراه صورت جلسه می بایست از طریق پست به اداره ثبت شرکت ها ارسال شود.